Tuesday, December 22, 2009

Biar Salah, Asal Siap

Haha, slalu kita dengar
"Biar lambat,asal selamat"
tp kali ni aku nk sebut
"biar salah, asal siap"...

tu dulu prinsip aku kat maktab dulu..
keje skolah kan byk,
so kalo rajin, aku siapkan cepat2
xkira betul ke salah ke,
main hentam je jwb...
asalkan siap...
hoho sepatutnye salah cara cmtuh...

dah lama aku xwat prinsip nih...
aku rasa kat usm nih...
aku kena wat balik prinsip nih...
sebab pa?
"kn ke bnda tak bgus nih"
haha, xla xbgus sgt...
kita amik yg positif la...
kenal diri sendiri dan buat prinsip nih...

nape aku kata kenal diri sendiri??
sebab, aku kenal diri aku..
aku tau aku cmna, malas...
apatah lg nk wat keje...hoho
tutorial2 yg dpt tuh pun aku xwat..
kalo kena hntr, aku tiru org jeh..
drpd amalkan cmna,
baik aku amalkan "biar salah,asal siap"...
tul x, sekurang-kurangnya aku usaha..

ya, firman Allah,
Allah xkan ubah nasib sesebuah kaum itu,
melainkan kita berusaha mengubahnya sendiri...

dan, aku tau cmna sifat aku, mls...
mls berusaha...niat je lebih,
perbuatan dan usaha kurang..
hasil pun dpt sikit la...

jd, sem depan...
prinsip biar salah asal siap kena CUBA buat...
hoho...
sekurang-kurangnya kalo aku dpt buat prinsip tuh,
usaha aku mesti lg byk dr sem2 sebelum nih...
bndingkan....

so, konklusinya......
marilah kita tgkatkan lg usaha sem dpan...
(walaupun aku sndiri xdpt atasi masalah malas aku)...
hoho

Monday, December 21, 2009

Result Da Kuar

Hoho, walaupun pointer aku xtggi....
tp da syukur sebab ada improvement dr sem lepas...
improvement yg agak byk aku rasa...
haha....
msti ada org yg pndai yg berfikiran jauh akan kata...
"alah, setakat 2.67 tuh, rendah mcm tuh da nk sronok" <- ayt negatif
"pointer 2.67 je,nape nk sronok....usaha lg" <-ayt positif skit

haha, aku sokong dua2 ayat tuh,
tp untuk aku, kenaikan dr 2.13 kepada 2.67 tuh...
adalah satu ikpak yg besar...satu perubahan positif...
hoho....kena r motivasi diri...
ni nk sedey pointer rendah watper...
dah berlalu...
hoho

sem depan, kena aim 2.7 lak..haha
rendahnye aim...
msti ada yg marah kalo bc post nih...
sb aim aku rendah sgt then sronok walhal pointer rndah...
haha

think positive man...
walaupun teringin gak nk pointer mcm ,eza 3.51...n so on

Saturday, December 5, 2009

Harta Karun Hilang

...
Agak geram disitu...
br nak format laptop,
tgk2 dlm plastik2 DVD tuh,
xda lak bekas tuk installer OS...
hoho, da ilang...
tertinggal dlm bilik zul kot xpun bilik aku...
huhu, so, xleh la format laptop...

ISO pun xda dlm external, da delete...
yg tggal just ISO windows seven 64 bit ngan Vista SP2...
vista tuh bukan tuk install vista, tp just upgrade dr vista ke vista sp2...
nk try seven 64 bit, hmm...
xmboh la...takut ISO tu rosak...
da burn...
kali kedua burn baru elok...kali first burn,
dvd tu jd rosak...
hoho

soklan cepumas...
SAPE TAU PE BEZA OS 32 bit ngan 64 bit??

bukan sumer CPU (mksud CPU disini adalah processor k) leh support 64 bit...