Tuesday, December 22, 2009

Biar Salah, Asal Siap

Haha, slalu kita dengar
"Biar lambat,asal selamat"
tp kali ni aku nk sebut
"biar salah, asal siap"...

tu dulu prinsip aku kat maktab dulu..
keje skolah kan byk,
so kalo rajin, aku siapkan cepat2
xkira betul ke salah ke,
main hentam je jwb...
asalkan siap...
hoho sepatutnye salah cara cmtuh...

dah lama aku xwat prinsip nih...
aku rasa kat usm nih...
aku kena wat balik prinsip nih...
sebab pa?
"kn ke bnda tak bgus nih"
haha, xla xbgus sgt...
kita amik yg positif la...
kenal diri sendiri dan buat prinsip nih...

nape aku kata kenal diri sendiri??
sebab, aku kenal diri aku..
aku tau aku cmna, malas...
apatah lg nk wat keje...hoho
tutorial2 yg dpt tuh pun aku xwat..
kalo kena hntr, aku tiru org jeh..
drpd amalkan cmna,
baik aku amalkan "biar salah,asal siap"...
tul x, sekurang-kurangnya aku usaha..

ya, firman Allah,
Allah xkan ubah nasib sesebuah kaum itu,
melainkan kita berusaha mengubahnya sendiri...

dan, aku tau cmna sifat aku, mls...
mls berusaha...niat je lebih,
perbuatan dan usaha kurang..
hasil pun dpt sikit la...

jd, sem depan...
prinsip biar salah asal siap kena CUBA buat...
hoho...
sekurang-kurangnya kalo aku dpt buat prinsip tuh,
usaha aku mesti lg byk dr sem2 sebelum nih...
bndingkan....

so, konklusinya......
marilah kita tgkatkan lg usaha sem dpan...
(walaupun aku sndiri xdpt atasi masalah malas aku)...
hoho

0 comments: